3 Branding tips

Dat mijn werk mijn passie is roep ik iedere dag. Als ik ergens blij van word dan is het wel van creatief bezig zijn en mooie dingen maken. Dat ik veel letterings maak, illustraties of ontwerpen teken voor o.a. kaarten, muren en krijtborden, weten veel mensen wel.

Maar met mijn handwerk, liefde voor kleur en gevoel voor grafisch ontwerp (en niet te vergeten mijn opleiding) merk ik dat er ook steeds meer advies in branding aan mij gevraagd word. En het maakt mij ontzettend blij als ik ondernemers kan helpen om door middel van handwerk in letters, vormen en kleur, ook hun gevoel en visie in hun branding te kunnen weergeven. Om als het ware hun passies en dromen tot leven te brengen door branding en handwerk.



Vandaag deel ik graag 3 tips met je over branding.


Als (nieuwe) ondernemer denk je misschien: "Ik hoor zoveel over branding - maar ik weet niet eens zeker wat het betekent of waar ik moet beginnen!" De waarheid is dat er veel ideeën zijn over wat branding is en hoe het kan worden gebruikt voor je bedrijf.


Ikzelf beschouw branding als de algehele aanwezigheid en esthetiek van je bedrijf - van je logo-ontwerp, kleurenpalet en lettertype-selectie, tot het gevoel van je merk. Hoe je bedrijf aanvoelt is heel belangrijk en moet absoluut passen bij jou en datgeen dat je verkoopt. Sommige merken zijn warm en verwelkomend, terwijl anderen leuk en gewaagd zijn - maar de beste merken zijn degenen die met een unieke stijl, persoonlijkheid en aanpak zich op een unieke manier presenteren. Ook geloof ik dat een goede branding wordt opbouwt en meegroeit met je bedrijf.


Geloof in jezelf en weet dat je succesvol kunt zijn door te omhelzen en te vieren wie je bent!

3 Brandings tips voor (nieuwe) ondernemers

1) Investeer in professionele branding. Hoe sneller je een professioneel merk voor je bedrijf kunt opzetten, hoe beter! Professionele branding kan je bedrijf de kans geven om te slagen en te bloeien. Hoewel branding een grote investering kan zijn, kan die investering je tien keer terugbetalen. Want als je een professioneel merk hebt, kan je ideale klant je zien als de professional die je bent.

2) Ontwikkel een duidelijke visie voor wie je bent, wat je doet en wie je doelgroep is. Sommige brandings zijn niet zo succesvol als andere, omdat het moeilijk kan zijn om door het lawaai heen te snijden om precies te ontdekken wie je bent, wat je doet en wie je doelgroep is. Vaak voelen nieuwe bedrijfseigenaren zich geïnspireerd door ervaren ondernemers, wat hun eigen branding kan vertroebelen. Werk samen met een ontwerper die jouw uniekheid zal vinden, vieren en eren - en die voor jou een uniek merk zal creëeren. Gewoon iets kopieren dat een collega-ondernemer doet, zal jouw bedrijf niet ten goede komen. Geloof in jezelf en weet dat je succesvol kunt zijn door te omhelzen en te vieren wie je bent!

3) Ontwikkel een merk voor het bedrijf dat jij wilt zijn. Veel nieuwe ondernemers kiezen voor een logo om 'door te kunnen' in de beginfase van hun bedrijf. Hoewel ik dat begrijp, is het ook wel eigenlijk een valse start die je maakt. Hoe lang ik niet getwijfeld heb om van bedrijfsnaam en ook branding te switchen. Het kan goed gaan en positief zijn. Het kan ook zeker nadelen hebben. Ontwikkel een merk voor het bedrijf dat je wilt zijn, niet het bedrijf dat je nu bent. Hiermee kun je een belangrijke stap dichterbij je droom en je passie zetten.


Ik hoop dat deze tips je helpen naar een branding die jou energie geeft om je dromen waar te maken. Mocht je vragen hebben of hulp nodig hebben, dan help ik graag en weet je me te vinden!

0 keer bekeken

Adres

 

Koestraat 11

6125BD Obbicht

Nederland

 

Contact

 

rachel@wildflowerranch.nl

Tel: 06 28220058

 

Ranch Post

©2019-2020 Wildflower Ranch. 

  • Facebook - Grey Circle
  • YouTube - Grey Circle
  • Pinterest - Grey Circle
  • Instagram - Grey Circle